Додаток 2
до наказу від 29.08.2022 №89
Правила поведінки здобувачів освіти Малинського ліцею №3
Загальні правила поведінки:
-
Правила поведінки учнів базуються на чинному законодавстві України.
-
Здобувачі освіти закладу старанні і наполегливі у навчанні, чемно поводяться, беруть участь у громадському житті ліцею і мають активну життєву позицію.
-
Здобувач освіти, маючи належний зовнішній вигляд, приходить в заклад за 15-20 хвилин до початку занять, готує все необхідне навчальне приладдя, займає своє робоче місце з першим дзвінком.
-
Перебувати в приміщенні закладу освіти потрібно без верхнього одягу та головних уборів.
-
У коридорах ліцею та по сходах учні рухаються спокійним кроком. Штовхання, ставлення підніжок можуть призвести до травм.
-
Здобувач освіти приносить на заняття всі необхідні підручники, зошити, письмове приладдя та інструменти; виконує домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.
-
Учень належним чином веде щоденник, надає його за вимогою вчителя.
-
Ліцей – це територія, де не місце для зброї, вибухових або вогненебезпечних предметів та речовин; спиртних напоїв, наркотичних речовин, сигарет (електронних – також); шокерів, газових балончиків, ножів та інших небезпечних предметів; літератури, аудіо-, відео- та СD-продукції аморального змісту.
-
Неприйнятними в закладі освіти є лихослів’я, непристойні жести, азартні ігри.
-
Йти із ліцею та його території в урочний час можна лише з дозволу класних керівників, вчителів-предметників або медичної сестри (попередньо узгодивши з батьками).
-
У разі пропуску занять здобувач освіти надає класному керівнику довідку з медичної установи або пояснювальну записку від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину відсутності.
-
Здобувач освіти в ліцеї поводиться гідно, поважає честь інших людей, які знаходяться поруч. Ліцеїсти поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики – дівчаткам.
-
Учень має бути ввічливим у спілкуванні з педагогами та працівниками закладу, батьками інших учнів, з іншими здобувачами освіти.
-
Поза межами ліцею учень піклується про власну честь і гідність, імідж та репутацію закладу.
-
Здобувач освіти бережливо ставиться як до свого, так і до чужого майна, дотримується чистоти і порядку на території закладу.
-
До здобувача освіти, який привласнив чужі речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення. У разі спричинення шкоди шкільному та чужому майну, батьки учня, який заподіяв збиток, несуть матеріальну відповідальність.
-
Здобувач освіти, який знайшов втрачені або забуті, на його думку, речі, здає їх класному керівнику, черговому вчителю або черговому адміністратору.
-
Фізична конфронтація, бійки, прояви булінгу (цькування), залякування і знущання над людиною або твариною є неприпустимими формами поведінки здобувача освіти у закладі та за його межами.
-
Здобувач освіти знає і дотримується правил безпечної поведінки як під час уроків, так і після їх закінчення.
-
Здобувач освіти не має права знаходитися в приміщенні закладу після закінчення навчальних занять або позакласних заходів без дозволу працівників ліцею.
Правила поведінки здобувачів освіти на уроках:
-
Здобувач освіти заходить до класу після першого дзвоника, займає своє місце, утримує його в чистоті. Недопустимим є запізнення на уроки без поважних причин.
-
Усе необхідне для уроку навчальне приладдя (підручники, зошити, щоденник тощо) здобувач освіти повинен приготувати під час перерви.
-
Коли вчитель заходить до класу, учні встають, вітаючи його. Таким чином здобувачі освіти вітають будь-якого дорослого, який увійшов до класу під час занять, окрім уроків інформатики, коли учні працюють за комп’ютером, та уроків трудового навчання, коли учні працюють з інструментами.
-
Протягом уроку не прийнято ходити по класу без дозволу вчителя, голосно розмовляти, кричати, відволікатися самому і відволікати товаришів сторонніми розмовами, іграми й іншими справами, що не стосуються уроку.
-
Якщо під час занять здобувачу освіти необхідно вийти з класу, то він підносить руку і просить дозволу у вчителя.
-
Якщо здобувач освіти хоче поставити питання вчителеві або відповісти, він підносить руку.
-
Під час уроку здобувач освіти має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів його пояснення.
-
Здобувач освіти може в коректній формі обстоювати свої погляди і переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань.
-
Урочний час повинен використовуватися для навчальних цілей. На прохання вчителя (класного керівника) необхідно надати щоденник.
-
Під час уроку здобувач освіти дотримується порядку, робоче місце залишає чистим.
-
На уроки фізичної культури здобувач освіти приходить у спортивній формі та спортивному взутті з м’якою підошвою. До зали заходить у супроводі вчителя або з його дозволу. Користуватися спортивним обладнанням має право тільки з дозволу вчителя. Здобувач освіти, звільнений від занять фізкультури, має бути присутнім у залі.
-
Здобувач освіти виконує інструкції вчителя, які стосуються освітнього процесу.
-
Під час навчальних занять неприпустимо жувати гумку, уживати їжу та напої, користуватися гаджетами та іншими електронними пристроями, якщо їх використання не обумовлено вимогами освітнього процесу.
-
Мобільний телефон, якщо його використання не передбачено на уроці, зберігається в беззвучному режимі в портфелі (сумці) учня або в спеціальному органайзері, який знаходиться в класі.
-
Після дзвінка вчитель оголошує про закінчення уроку і учні мають право залишити клас; виходять із класу спокійно, не штовхаючись.
Правила поведінки здобувачів освіти на перерві:
-
Час перерви – особистий час кожного здобувача освіти. Він використовується для фізичного та психологічного відпочинку, задоволення базових потреб.
-
На перерві здобувач освіти готує навчальне приладдя до наступного уроку, підтримує чистоту і порядок на своєму робочому місці. Чергові учні витирають дошку, провітрюють приміщення.
-
Здобувач освіти поважає особистий простір та потреби інших учнів. Поводиться чемно та гідно.
-
У приміщенні ліцею учень дотримується порядку, розмовляє спокійно та ввічливо. Грається з друзями в цікаві безпечні ігри.
-
Під час перерви здобувач освіти може вільно переміщатися приміщеннями ліцею, окрім тих місць, де йому недопустимо знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня, фізична і хімічна лабораторії, майстерня, спортзала).
-
Здобувач освіти пам’ятає, що підвіконня – не місце для сидіння.
-
Учень акуратно й уважно користується дверима, перилами, сходами, пам’ятаючи, що це небезпечно. У коридорах закладу та по сходах учні рухаються правою стороною спокійним кроком.
-
Здобувач освіти уважно й відповідально ставиться до зауважень чергового вчителя та адміністратора закладу.
-
При зустрічі з вчителями, батьками, дорослими відвідувачами закладу учень вітається і пропускає вперед.
-
До учительської здобувач освіти заходить тільки з дозволу педагогів.
-
Здобувач освіти відвідує їдальню ліцею згідно графіка харчування.
-
У разі травмування здобувач освіти звертається до чергового вчителя або медичного працівника за допомогою.
-
Недопустимим у закладі освіти та на його території є тютюнопаління та вживання алкогольних напоїв.
-
На перервах здобувач освіти може звернутися до свого класного керівника, чергового вчителя, адміністрації закладу за допомогою, якщо проти нього здійснюються протиправні дії.
Правила поведінки здобувачів освіти в їдальні:
-
Здобувач освіти приходить в їдальню після закінчення уроку у визначений час.
- До приміщення їдальні здобувач освіти заходить без верхнього одягу.
-
Учень повинен шанобливо ставитися до працівників їдальні.
-
Під час обіду в їдальні належить дотримуватися добросусідських взаємин і поводитися пристойно.
-
Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати інших.
-
Учень прибирає посуд після прийому їжі.
-
Здобувач освіти дбайливо ставиться до майна їдальні.
-
Учень має право взяти в їдальню принесений із дому сніданок.
-
Виносити їжу та напої за межі їдальні не дозволяється.
Правила для учнів під час дистанційного уроку: